QUERCUS.NET.PL

Jak mówić, by przekonać odbiorcę do naszych racji?

Kiedy jesteśmy pewni naszego zdania na dany temat nikt nie jest w stanie nas przekonać do jego zmiany. W biznesie ważne jest, by pozyskać sojuszników, którzy zgadzają się z nami w ważnych dla nas kwestiach.

Jak się okazuje to, jakim tempem mówimy ma na to wpływ

W latach 80 stwierdzono, że szybkie tempo mówienia sprzyja manipulacji i perswazji. Amerykańscy psycholodzy Stephen Smith i David Shaffer w 1991 roku postanowili ponownie przeprowadzić badania dotyczące tego właśnie zagadnienia.

Stwierdzono, następujące fakty:

Wolne tempo mówienia jest korzystne dla nadawcy, jeśli odbiorcy są zgodni z jego przekonaniami, ponieważ, wtedy jest czas by zintegrować się ze swoimi sojusznikami. Natomiast szybkie tempo mówienia nie pozwala na znalezienie kontrargumentów, wsłuchaniu się w słowa i właśnie taki przekaz jest sprzyjający, kiedy nie mamy wśród audytorium sprzymierzeńców. Podsumowując- najlepiej jest zapoznać się ze zdaniem swoich słuchaczy wcześniej, aby w swoich przemówieniach uzyskać jak najlepszy efekt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *